تیم‌کوک باسابقه ترین مدیرعامل اپل تبدیل شد

تصویر تیم کوک

تیم‌کوک باسابقه ترین مدیرعامل اپل تبدیل شد

تیم‌کوک باسابقه ترین مدیرعامل اپل تبدیل شد 2560 1707 omid

تیم‌کوک باسابقه ترین مدیرعامل اپل تبدیل شد

تیم‌کوک در دوران تصدی خود به عنوان مدیرعامل اپل از افسانه استیو جابز پیشی گرفت. مدیر باتجربه ای که در سال ۲۰۱۱ این صندلی را به دست گرفت، نقش مهمی در ارزش بازار ۲ تریلیون دلاری اپل داشت.

تیم‌کوک اخیراً با شکستن رکورد استیو جابز، باسابقه ترین مدیرعامل اپل شد. پیش از این طولانی ترین دوره تصدی این سمت به استیو جابز با ۴۲۴۹ روز تعلق داشت. از پنجشنبه گذشته، کوک ۴۲۵۰ روز روی مبل ریاست بود.

تیم‌کوک از آگوست ۲۰۱۱ در این سمت بوده است. این مدیر کهنه کار تنها چند هفته قبل از مرگ استیو جابز در اکتبر ۲۰۱۱ به سمت مدیرعاملی منصوب شد. با این حال، یک نکته ظریف وجود دارد که نباید نادیده گرفته شود. استیو جابز ۴۲۴۹ روز را در سمت “مدیرعامل رسمی” خود سپری کرد.

جابز برای مدتی به عنوان “مدیرعامل موقت” خدمت کرد؛ زیرا هیئت مدیره به دنبال شخصی برای پر کردن این موقعیت به طور دائم بود. اگر این نکته را در نظر بگیریم، تیم‌کوک برای شکستن رکورد استیو جابز باید تا اکتبر ۲۰۲۵ این پست را حفظ کند.

تیم کوک کیست؟

تاریخچه اپل: جابز و کوک

در همین حال، پنج مدیر عامل در دو دهه اول تاریخ اپل خدمت کردند؛ زیرا استیو جابز برای اداره شرکت بسیار جوان و بی‌تجربه بود. در اینجا لیستی از این مدیران آمده است:

مایکل اسکات (۱۹۷۷-۱۹۸۱)

مایک مارککولا (۱۹۸۱–۱۹۸۳)

جان اسکالی (۱۹۸۳-۱۹۹۳)

مایکل اسپیندلر (۱۹۹۳-۱۹۹۶)

گیل آملیو (۱۹۹۶–۱۹۹۷)

البته استیو جابز و تیم‌کوک بزرگ ترین کمک کنندگان به اپل بودند. جابز به عنوان مدیرعامل، آیفون و آیپد را به دنیا معرفی کرد و اپل را از مرز ورشکستگی بازگرداند. تیم کوک به راه اندازی اپل واچ و ایرپاد کمک کرد. در زمان او، اپل به اولین شرکت سهامی عام ایالات متحده با ارزش بازار ۲ تریلیون دلار تبدیل شد.

استیو جابز چه بود و چه کرد؟

استیون پل جابز (۲۴ فوریه ۱۹۵۵ – ۵ اکتبر ۲۰۱۱) یکی از بنیانگذاران Apple Computer, Inc بود. او تا ۵ هفته قبل از مرگش به عنوان مدیر عامل شرکت اپل با نام جدید آن خدمت می کرد. او را یکی از رهبران صنعت کامپیوتر می دانند.

مدیرعامل فعلی اپل کیست؟

تیم کوک کیست و چه ارتباطی با کمپانی اپل دارد؟

تیموتی دونالد “تیم” کوک (متولد ۱ نوامبر ۱۹۶۰، موبایل، آلاباما، ایالات متحده آمریکا) پس از خروج استیو جابز از اپل در ۲۴ آگوست ۲۰۱۱، مدیرعامل جدید اپل شد.

استیو جابز در ۲۵ آگوست ۲۰۱۱ به دلیل مشکلات سلامتی از سمت خود به عنوان مدیر عامل اپل کناره گیری کرد و تیم کوک جایگزین او شد. گفته می شود که برای سال ۲۰۲۲، کوک ۹۹٫۴ میلیون حقوق داشت که شامل حقوق پایه ۳ میلیون دلاری، ۸۳ میلیون دلار سهام و پاداش بود.

فروش اقساط محصولات اپل-سامسونگ

لیست قیمت روز محصولات

اپلواچ اقساط ۳۶ ماهه

محصولات با گارانتی میباشد

پاساژ چارسو طبقه دوم پلاک D۲۶ شماره تماس

برای تماس کلیک کنید ۰۹۱۲۱۴۹۳۱۰۷